Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.08.20

A Csepel SISU - Mindössze egy darab készült belőle !

A Csepel Autógyár egyik utolsó típusa, mely a '90-es évek elején került kifejlesztésre.

A jármű Turbo-Intercooleres Cummins motorral készült, a fülkét a finn SISU gyártól vették. A merev első és hátsó hidat a Rába gyártotta. A ZF 16S-150 típusú sebességváltó közvetlenül a motorra épült, egy Csepel 082.54 membránrugós tengelykapcsoló közbeiktatásával. A kardántengelyek GWB gyártmányúak.

Felfüggesztése elől parabolarugós, hátul légrugós, tengelyvezető rudas megoldással, elől-hátul teleszkóp lengéscsillapítóval. Kormányműve Csepel-Bendix C 500.02 típusú hidraulikus szervókormány. Alváza szegecselt létraváz.

Fülkéje két soros, két üléses, a vezetőnek és a kísérőnek is fekvőhely áll rendelkezésére.

Készült belőle egy darab D-755.15 típusú 4x4 kerékképletű dupla SISU fülkés tűzoltó kivitel is.

Az autóról pedig az első dolog, ami eszembe jut, hogy egyszerűen nagyszerű ! Vezettem már V8-as scania-t is, de ez a teherautó sokkal kényelmesebb, csendesebb, feszesebb, és finomabb volt még annál is ! Az ereje természetesen nem mérhető egy olyan 16.400 köbcentis monstruméhoz, de a 331 lóerős motorja bőven elég volt. Sőt, kifejezetten erős volt, sose szenvedett egy lejtőn se vagy előzés közben. Szóval ez egy kellemes csalódás volt nekem a cummins motorral kapcsolatban. (Sokan mondják, hogy gyengék. ) A tulaj mindig hangoztatta is, hogy sose adná el, mert annyira jó gép !

Adatok

Gyártó vállalat: Csepel Autógyár
Típus: Csepel D-755.20
Gyártott darabszám: 1

Méret és tömegadatok

Hosszúság: 8.590 mm
Szélesség: 2.500 mm
Magasság:
-3.380 mm (fülke)
-3.650 mm (doboz)
Hasmagasság: 200 mm
Nyomtáv (elől/hátul): 2.010 mm/1.820 mm
Tengelytáv: 5.105 mm

Össz. gördülőtömeg: 16.300 kg
Saját tömeg: 8.200 kg
Szállítható tömeg: 8.100 kg
Vontatható tömeg: 23.700 kg

Meghajtás

Motor típusa: Cummins L10 LTAA 10-325-10
Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses
Hengerek elrendezése/száma: soros/6
Max. teljesítmény(kw/Le): 239/331
Max. sebesség műúton: 102 km/h
Sebességváltómű: 16 fokozatú, kézikapcsolású
Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz
Fékrendszer: kétkörös nyomólégfék, elöl-hátul fékerőszabályozó, ABS
Elektromos rendszer: 24 V
Fajlagos teljesítmény: 8,9 kw/t

Egyéb adatok

Kerékképlet: 4x2
Hatótáv műúton: 1.600 km
Terepszög elől/hátul: 22°/10°
Üzemanyagtartály térfogata: 500 l
Lejtőmászó képesség: 20,1°
Kerékabroncsok száma/mérete: 6+1/275/80 R22,5

Teljes tartalom és forrás :

https://keptelenseg.hu/auto-motor/a-csepel-sisu-mindossze-egy-darab-keszult-belole-128078